22 Aralık 2014 Pazartesi

DİLİM PORTAKALLI REÇEL

                                         


Mis gibi kokan portakallarımızı reçel yapmasak ayıp olurdu... Çok pratik hem de çok lezzetli, reçeli denemek isteyenlere buyurun tarifi

Malzemeler,
4 adet mis portakal :)
1 adet limon
2 su bardağı toz şeker 

Yapılışı

Portakalları ve limonu iyice yıkıyoruz. Tencerede üstlerini geçecek şekilde soğuk su koyup kaynayıncaya kadar haşlıyoruz... Bunu 3-4 kez tekrar edelim acılığını alacak... 
sobada bu işlemi yapmak tasarrufta sağladı

Bu şekilde fokurdamasa da kaynamaya en yakın olduğu sıralarda suyunu değiştirdim

limonu unutunca ocakta onun için bu işlemi yaptım

Kaynayan sularını atmadım temizlikte kullanacağım. Sirke kokusuna karşı biraz da bu sudan eklemeyi düşünüyorum

Bu işlemden sonra portakallarımızı ve limonu dilimliyoruz. Ben kalınca dilimledim hafif acı bir tat oldu bu yüzden siz daha ince dilimleyin... 
Portakal ve limon dilimlerini tencereye güzelce dizip 2 bardak şekeri ekliyoruz. 
Ocağımızı yüksek ateşe getirip tenceremizi yerleştirelim. İlk 5 dakikada  şeker eriyecek akabinde ocağı kısıp 10 dakika daha kısık ateşte pişmesini bekledikten sonra ocağımızın altını kapatıyoruz. 



AFİYETLER OLSUN... BENİM İÇİN EN KEYİFLİ NOKTASI BAHÇEMİZDEN OLAN PORTAKAL VE LİMONU BU ŞEKİLDE DEĞERLENDİRMEKTİ... YAZ GÜNLERİ DE SOFRAMIZDA OLACAKLARI İÇİNDE AYRICA MUTLUYUZ... 

Kavanozlama İçin,
Cam ağzı geniş bir kavanoza hemen dizip şerbetini de döküp kapağını sıkıca kapatalım. 










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder